Karantän

Varit magsjuk. Behöver väl inte gå in djupare på detaljerna angående symtom vid den typen av virus... Säger bara att det är av stor vikt att ha ett toapapper av god kvalité!  Nu är jag på randen av tristessens svarta hål, jag förgås av denna karantän! Hur ofantligt tråkigt är det inte att vara tvingad till avskildhet? Åh, jag finner det bedrövligt! Mår dessutom fortfarande dåligt. Inte av magsjukan utan av yrseln jag fick i måndags. Kan ju vara relaterat, vem vet! Nå väl, ska använda lite av min tid på att bilda mig. För knappt 20 år sedan läste jag en bok som gjorde intryck på mig. Dags att ga sig på den igen. Språket är fantastiskt men ärligt vet jag inte om jag längre behärskar det... 
Om jag inte begriper får jag väl läsa den på svenska. Om jag inte begriper då är det dags att börja plugga igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt