Stilla kaos

Vi är i väntans tider. Barnen vill att det ska bli natt snart så att det fort blir ny dag. Ny dag betyder tisdag och den dag vi får besök av Ulli. Hon är sjukt efterlängtad av oss alla. Tänker att hon ska roa mina barn så att de slumrar sött i sina sängar tidigt och att vi sen ska sitta halva natten ute i partytältet vinandes och babblandes. Så blir det med största sannolikhet inte men en fin tanke... Dra på trissor så det vindar! Tvätten torkar innan jag ens hunnit få upp den på linan. Vilket är bra för idag har jag ägnat flera timmar åt just den, tvätten! Tror jag borde skriva Tvätten, som om den hade både ett tilltalsnamn och en själ. Den växer och frodas i vår tvättstuga. Oerhört välmående. När jag entrar rummet får jag en kuslig känsla av att det skett en attack. Någon form av klädgranat har slagit ner och kastats upp på alla befintliga ytor i hela rummet. Tystnaden är öronbedövande som efter en massaker... Skrämmande! Idag tog jag på mig mitt FN leende och gick ner i källaren. Jag resonerade med Tvätten och gjorde ett avtal. Det som inte ryms i garderoberna eller det som inte rymmer min kropp måste lämna krigsplatsen! Står nu ett par kassar och väntar på bortforsling. Jo då, med viss diplomati och en sjuhelskottas strategi ska det bli ordning. Den är kortvarigare än eldupphören på Gaza men ändå värd att kämpa för! Kommer från en krigszon till ett annat rövarnäste. Mina avkommor har roat sig en stund. Letar nu efter dem genom att följa ljudet av tre sockerstinna småmonster...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt