Pirr

Kan tänka att det var den dominerande känslan i magen hos många idag. Skolstarten... Har nog romantiserats lite så här i efterhand hos mig. Nystarten! Livets alla möjligheter ligger framför och jag sörjer inte lovet något nämnvärt. Fast i verkligheten blir jag genomsvettig och lätt panikslagen. Sommaren är över och måstena hopar sig. Lugn och fin nu, bara att beta av en sak i taget. Och helt ärligt så är vi hyfsat i fas i år. Nya arbetsplatser, skolbyggnader och förskola för alla utom Anton som stretar på som vanligt. Kan säga att jag känner visst pirr också. Ser väldigt mycket fram emot skolstarten på onsdag. Har blivit förvarnad från lärare att det är tufft att jobba och läsa denna kurs samtidigt men jag ska göra mitt bästa, både här hemma, på jobbet och i skolan. Det leder så långt det gör. Inga piruetter för extra poäng nästkommande år. Följer standardprogrammet och hoppas på det bästa. Denna kväll rundas av med lite Gardell.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt