23.47 ett gossebarn!

Det är ofattbart. På allvar, ofattbart... Han fyller arton. Jag är stolt, ooh så stolt. Och sorgsen. Det blir så tydligt. Tiden har gått fort. Jag har blivit vuxen, han tror att han är vuxen... :-) Ja denna underbara känsla av oövervinnelighet. På livets topp!!! Fantastiskt, smittar av sig lite till mig också även om jag håller känslan inombords. Att ha barn är för mig en gåva från Gud. Jag har alltid trott att jag skulle få barn när det passat mig. Ja vilket skämt. De verkar komma när det passar dem. Fyra gånger har det passat och jag hyser stor respekt för den urkraften som finns i själva barnafödandet. Jag har haft relativt enkla förlossningar som alltid slutat lyckligt i ett välskapt, levande barn. Och första gången var alltså 19940816. Känns som en evighet sen och den evigheten har bara varat en ytterst kort stund. Livets mirakel i ett berömt nötskal.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt