Älskade augusti.

Mina två förstfödda är födda i denna vackra månad. En är firad och näste är bara dagar från sin 18 årsdag. Jag känner precis som många andra för en nystart vid denna tid. Sitter väl i sen skoltiden då vi kom tillbaka till en ny årskurs och nya förväntningar. Strosade runt i Jönköping och gick in på Granit. En sån ordning och reda. Önskan om en tiondel vore fantastisk. Att vara så här i slutet av en säsong, att fortfarande njuta av sommardagar samtidigt som höstmyset väntar är nog en av de skönaste stunderna på hela året. Det finns några borden så som att beställa kurslitteratur till mitt pluggande, få undan återstående hög med sand, ja sen är det ju det vanliga gräsklippandet också men det räknas som vardagsmotionen. På tal om motion så jobbar jag på. Tror det blir jag och Paolo i kväll. Kanske en tur ut med springskorna vem vet...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt