Tidig natt

Att kunna gå och lägga sig tidigt med en bra bok och veta att jag har flera timmar på mig att läsa är helt underbart. Tyvärr somnar jag oftast långt före planerat men det är en väl investerad lyx. Jag har sångtexter i huvudet, kanske det håller mig vaken i kväll. Som jag sjunger i min ensamhet i bilen. All skrovlig snö på vägen ger ett bra vibrato utan någon ansträngning. Ja det är ett äventyr jag gett mig in på. Idag var jag och köpte mig en outfit. :-) Säkert kommer jag ångra mig flera gånger om. Känns som om jag har träningsvärk i halsen. Har nog helt fel teknik men det finns ingen tid att fundera på det. Milde! Jag är rubbad som har krav på mig själv när jag aldrig förut gjort något liknande. Nja det är inte helt sant för jag sjöng i kör som barn. I flera år men jag minns inte så mycket av det. Alla i denna kör är supersnälla och väldigt uppmuntrande. Jag har gått över till att sjunga alt. Passade bättre. Jag är lite nörd nu och tänker på sångerna och kören lika ofta som jag tänker på barnen... Ja men snälla nån... Jag gick ju och la mig för att läsa inte skriva. Vägar till visdom av Stefan Einhorn. Allt jag läst av honom är fantastiskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt