Åsikter

Just nu händer så mycket i världen att jag skulle kunna dränka mig i mina åsikter och långa utläggningar. Människor blir avrättade i sin kamp för demokrati, stora fartyg seglas för nära land, partiordförande byts ut, någon kastar skräp i min rabatt, ja jag kan hålla på en bra stund till. Fast jag avstår i kväll. Jag har haft en väldigt bra helg där fokus legat här hemma. Helt utan katastrofinslag. Inga rubriker har skapats. Vi har bjudit hit på mat och fika. Varit ute. Barnen har lekt. Så enkelt familjeliv som möjligt. Jag går och nynnar på en sång. En textrad som handlar att trons gåva är ett mysterium. Hela livet är ett makalöst mysterium som jag utforskar i stort och smått. Nu tänker jag läsa lite och förhoppningsvis sova tidigt. Har en intensiv dag framför mig i morgon! Förnöjsamhet, ja faktiskt. Jo det är nog så, jag är förnöjd. Det var min nyårsambition. Allt är föränderligt men nu glädjs jag så länge det varar. Jag vet med mig att snart är det väl dags igen, att riva upp himmel och helvete (bara ett uttryck) för nått jag får på hjärnan. Men för stunden: förnöjd!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt