Underbart att vara på resande fot

Jag får en dunderkick av att resa. Se nya saker och träffa nytt folk. Eller människor som jag verkligen längtar efter att få umgås med mera. I helgen har vi varit i Stockholm. Niklas sålde en av sina tavlor till en man där så vi levererade den samt passade på att hälsa på Stefan, Niklas morbror. Så härligt men också lite krävande, inte helt smidigt att leva i kappsäck med fyra ungar. Eller det kanske inte är ett problem om jag hade en lite större organisatorisk ådra. Jag packar ju strax innan vi åker ner lite rena kläder och så får de själva fixa lite underhållning för bilresan. Blandad kompott men det löste sig väl.

Jag har börjat tredje och avslutande delen av psykologikursen jag pluggar. Tror nog att jag kommer läsa vidare. Det är mitt ämne om jag anstränger mig lite. Och det gör jag... fast inte mer än vad som är rimligt. Jag tänker inte bränna mig på studier och absolut inte i detta ämnet! Klart jag blir lockad att satsa på riktigt men har inte riktigt motivationen att studera på heltid nu. Samma gamla ältande igen...

Idag har jag köpt en bil. Är förbaskat stolt över mig själv. Jag har länge önskat att vi ska ha en bil till och tjatat lite på Niklas. Nä nu fick det vara slut på tjat och dags för handling. En Ford står nu på vår garage uppfart. Hittade den på Blocket och slog till direkt. Nääeee det är inte så man ska göra bilaffärer men det är så HÄR JAG GÖR!!! Ha ha ha....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt