Min tid...

Att vara herre över sin tid är nog en dröm många har. Jag styr väldigt mycket av min tid så jag ska inte klaga. Klart jag anpassar mig efter mångas behov men om jag skulle hårddra det hela kan jag nog säga att den mesta tiden är min och jag skulle kunna fylla den med vad jag vill. Fast så ser inte verkligheten ut för mig. Jag har skapat ett liv som är uppbyggt på andras tider och villkor till stor del. Så är det ju när man är en i ett sammanhang. MEN teoretiskt är det jag som bestämmer. Kan vara bra att tänka på ibland då det lätt klagas att tiden rinner i väg och liknande uttryck.

Så vad har jag då använt min tid till det senaste... Jo jag har bakat och gjort adventsfint. Som så många andra. Härligt att pynta upp hemmet. Jag älskar traditionella julpynt. Rött, grönt och guld överallt.  Värmen som blir i rummet med röda gardiner. Mysigt så det förslår!

Utanför fönstret är det regnigt och blåsigt. Inte så kul för de arbetrna som just nu gräver en stor grop mitt på trottoaren och rakt utanför vår uppfart. De ser lite pinade ut.

Har bokat en tid för muntlig examination i min psykologikurs. Skönt. Nu har jag ett slut datum och det är bara att plugga på i två veckor till. Ska nog ändå kolla om det finns plats att fortsätta läsa nästa termin också....Det är ju detta jag gillar.
Jag fick den lilla kaveln...

Mysigt trots att det så lätt blir stökigt.

Så här ser det ut längs med hela gatan...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt