Hjärna på högvarv...

Först och främst får jag bara antyda att det är svårt att få tag i hantverkare som är tillgängliga och håller tidsplanen. Men med tålamod och en mer rimlig inställning från mitt håll så kommer nog allt bli bra. Så går pluggandet vidare. Undrar vad det ska leda till? Kommer jag äntligen ta ett beslut om mitt yrkesliv eller ska jag bara fortsätta som det är. Jag tycker själv att allt funkar kanon nu men det klart att det vore bra att ha lite fler högskolepoäng. I helgen har Nora tagit sin första ridlektion. Så häftigt att se henne upp på denna, för mig, stora häst. Som jag vet är en ponny... Nu ska det köpas ridstövlar och ordentlig hjälm. Visste bara inte att vi skulle behöva jobba övertid för dessa inköp. Om jag har tur kanske vi jan hitta begagnad utrustning. Börjat tänka mycket på det jag lärde mig när jag gick i terapi. Om hur jag äger alla mina känslor och att det är lika legitimt att känna avsky som glädje. Det är något jag får påminna mig om. Det är inte fult att känna avund men att handla på den känslan kan bli väldigt fel. Jag som aldrig tillåtit mig den typen av känslor utan istället trängt undan och sagt fy till mig själv. Ja här snurrar tankarna på och i den processen finns mycket att bekänna. Fast det mesta stannar nog som flyktiga tankar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt