Ärligt kunna säga...

Det är verkligen inte alltid lätt att säga sin ärliga mening. Samtidigt som jag absolut hävdar att det inte är lämpligt att alltid säga sin ärliga mening om allt och alla. Det är inte vår skyldighet att gå och sprida våra åsikter om alla hur som helst när som helst. Det är vår rätt att säga vad vi vill men det finns ju ett otroligt ansvar i det. Jag försöker lära barnen att de får tänka precis vad de vill men att fundera över om det är nödvändigt att uttrycka alla sina känslor verbalt. Jag har varit en åsiktsmaskin. Numera är det sällan jag har offentliga åsikter om något. Om jag inte blir ombedd.
Anton och jag brukar prata om vad som hänt på sistånne och då säger han alltid: -Har det här med mig att göra annars är det inget att prata mer om....     Han slösar då ingen tid eller kraft på att ha åsikter i onödan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt