Spagettiben

Asså den kokta varianten och mer ärligt likt överkokta makaroner. Snabb dessutom, helt utan finess, japp det ör beskrivningen av känslan i mina ben just nu. Iskalla på utsidan av låret och lite pirr i tårna går att tillägga. Jag jublar! Världens bästa känsla! Herre min Skapare så glad jag är över att ha börjat rida. Det håller mig i schack, jag är lite ansträngd i hjärnan och behöver jobba på känsla, vilja och tillit. Det får jag så det blir över varje tisdag. Vi har övat på att trava med rätt sittben. När hästens ytter ben går fram står jag upp i lättridningen. Skitsvårt att se mycket bättre att bara känna... men för en nybörjare är det inte enkelt. Jag är stolt över hur alla i gruppen utvecklas och kämpar på. Alicia är superduktig såklart, så himla bra komplettering till truppgymnastiken. Hon är stark och uthållig. Rider väldigt fint. För min del är det mer av en säck potatis som hamnat på hästryggen men jag är klart bestämd att få ordning på både styrka och tajming. 

Ang renovering är det full fart. Toppenbra snickare som jobbar på. Jag var lite bekymrad innan de kom och tänkte att det skulle kännas lite bökigt att ha dem i huset men inte alls! De är trevliga och omsorgsfulla. Ser fram emot fredagsfikat med hantverkargäster! 
Nytt fönster in satt. 
Här ska duschen bli. 
Sarah inspekterar. Katterna är inte helt nöjda med läget men kan tänka mig två pälsklädda damer som kommer trivas med golvvärmen i vinter. 

Skolan är inne på delkurs tre av fyra. Jag hänger i så gott det går. Läser psykologi nu och det är ju väldigt roligt. Många saker i mitt liv är just väldigt roliga och jag toklängtar såklart till advent och julvandringarna på jobbet. Så längtar jag efter Anton, han ringde igår och bara höra hans röst är fint. Det är så galet häftigt att "ha"denne vuxne unge. Livet! Tackar och tar emot men ibland stannar jag också upp och bara utbrister VA? Allt är inte enkelt och vissa saker tär och skaver rejält. Så är det... bäst att försöka dra lärdom. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt