Balk och koner

Järnbalken är på plats och bygget av badrummet kan återupptas. Jag tycker det är helmysigt med snickarna fem över sju varje morgon. Livet är fullt av sköna folk! Jag har haft en släng av post traumatisk tenta stress men efter ridlektionen är sånt trams borta. Jag har aldrig gjort om ett prov i hela mitt liv men nu har jag redan flaggat om ledigt när omtentan är. Så nu strunter jag i sociologiska teorier och går på de psykologiska teorierna nästa fyra veckorna. Upp i sadeln igen som de säger! Asså helt galet hur kär jag är i ridningen. Ikväll fick jag en ny prins. Herr Churt! Vi tilltalade varandra med titlar de första minuterna. Jag sa artigt hej herrn han frustade adjö tant! Mutade mig fram med hö och en hel del kliande på halsen och så var vi helt plötsligt du med varandra. Jag älskar dessa massiva magnifika djuren. Jag önskar innerligt att jag hade en egen. Men jag vet att det är helt orimligt och fruktansvärt orättvist både mot djur och människor. Jag har varken tid eller kunskap så det räcker. Men uj vad jag önskar... Nåväl, vi får se hur morgondagen ter sig. Det här med att trava och rida lätt kräver en del muskelstyrka och balans. Jag är lite skakig i benen nu efteråt. Vi rider runt pottor och koner. Travar på volter och vänder snett igenom. Tokfrälst! Finns risk att jag börjar lägga ut hästbilder i tid och otid. Men nu blev det bildlöst. Tar igen det nästa gång. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt