Magstarkt!

Detta inlägg är inte för de mer känsliga läsarna. Vet en med sig att oordning, bekännelser och allmänt prat om nervklenhet upprör det egna sinnet ska läsningen upphöra i och med detta. 

Vi har påbörjat renoveringen av vårt badrum och det är väldigt spännande. Vi har valt golv, kakel, badkarstassar och plats för eluttag. Allt hanterbart än så länge. I dagsläget ser det ut så här:
Jag skickar bilder till Niklas och vi tar gemensamma beslut. Väldigt eniga om att mina val kommer bli bra... nja, jag tar inte alla beslut men många. 
Det klart att om en får den här bilden kan det bli svårt att välja färg. Så vitt blir ju alltid bra. 

Nu till bekännelsen, jag slarvar med mig själv rejält. Det är hemtenta igen och denna gång har jag tidsbrist och är uppe tidigt till sent för att hinna klart. Jag dricker kaffe eller en skvätt kaffe, äter sötsaker och chips för att lura mig själv att allt känns bra.
Väldigt vanlig syn, sötsaken varierar dock. 
 
Jag sover för lite och är allmänt sur på alla i min omgivning. Milde tid vilken tur att det inte är denna press hela tiden. Då hade jag brutit samman. Jag hycklar inte med detta, faktum är att heltidsstudier kombinerat med heltidslönearbete och det delade ansvaret för familjens ve och väl är mer än vad jag orkar med då och då. Nu är det under en begränsad tid fram till och med januari. Efter det ska jag plugga max 75% under våren. Sen får vi se hur %satsen ser ut under sommaren och hösten. Nu är nu och då är en annan era... 

Så... då var det avklarat. Här radas upp både det ena och andra och på tal om det visade det sig att vi får rada upp lite mer pengar till renoveringen. En så där 20-25 tusen till en järnbalk som ska förstärka taket i köket så att inte det nya fina lejontassade badkaret landar på köksön. När snickarna rev upp golvet fanns ingen balk där en tidigare vägg funnits. Hoppla, inte konstigt att Noel inte kan spela biljard på sitt rum. Golvet lutar med flera centimeter. Så nu får vi göra om och rätt där någon annan före oss slarvat. Ja med slarvat menar jag faktiskt inte så där som jag beskrev mitt eget sätt mot mig själv utan jag menar att de helt enkelt fakkat upp ordentligt! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt