Förändringens tid

Nu kommer känslan krypande. Likadant varje år. Men lite tidigare i år och med en annan energi. Jag brukar känna lätt panik och ångest. Vilja ändra på allt och tycka att inget vi har är bra. Så känner jag inte nu. Niklas och jag är i fas med de projekt vi startat upp. Vi vill samma saker. Rummet i källaren är halvvägs. 
Nu är nästan hela golvet lagt och det ska upp en tapet på en vägg och lister runt om. Så himla nöjd. Nästa grej är garaget som ska få ny takpapp. Inte hela taket dock så ingen stor grej. Sen målas hallen i källaren och vi bygger en förvaring under trappan och Nora och vi byter sovrum. Sen är det färdigt. 

Vi tar pausar i arbetet och gör annat också. Åker på små utflykter. I morgon åker vi en sväng till Ljungby igen. De har ett så fint utomhusbad där och så går det ju inte att ersätta storebror som badkompis. 

Igår körde Alicia och jag hem en av hennes kompisar. Naturen nu är ju häftig. Inte mycket blommor men denna grönskan! 
Himlen var lurigt gråblå och ovädret kunde dragit in men i stället klarnade himlen upp. Det här med väder är ett intresse hos mig. Jag gillar att kolla väderleksrapporter. Har flera olika appar och kollar dem alla. Jag gillar väder helt enkelt... igår morse ropade Noel på mig att de visade nyheter och då kommer det väder sen... hahaha! Jag tittar väldigt sällan på tv, kanske två gånger i månaden, men gärna på lite väder! 

Allt har son tid och en sak är Niklas och jag rörande överens om, vår tid som småbarnsföräldrar är förbi. Facebook gav mig den här påminnelsen och mitt hjärta drog ihop sig till en knut av kärlek och resten av kroppen hoppade förskräckt till. Här är de ändå inte "små" men bilden funkade som en trigger. Älskade små pluttar, jag är redo för tonårstrots och nya utmaningar! Alicia fyller tretton om några dagar. Vi är enade om att livet ska testa oss och att genom prövning blir vi lärda. Ny era och nya friska tag. 
Men milde tid så söta... 

Näpp nu är det ingen rast och ro mera, dags för arbetarbyxan! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt