Förarbetat

Ledig helg med familjen. Mycket mat och umgänge. 48 timmar då väldigt liten stund ägnades åt jobb och studier. Men lite behövde jag få gjort. Ska göra ett fördjupningsarbete om själavård vid utvecklingskriser. Tycker det ska bli superintressant. Har möte med diakon Evelin imorgon bitti. Kommer nog också hämta material från egna kriser. Vi har dem ju alla. Det är ju genom dem vi säger att vi mognar. Trots, tonår, skilsmässor, mittilivet, barnafödande, karriärbyte, pension osv. Nu vid snart 40 har jag ju kommit en bit. :-)

Ärligt så hade jag en kris förut. Jag bestämde mig för att ta årets första joggtur. Shiiit! Inte riktigt näradöden, men nära näradöden. Så tung jag var. Bara att inse att i år får jag slita. Hösten och vintern har varit utan träning. Nu är det mycket att ta igen. Har en plan men törs knappt avslöja den. Med risk för att bli hånad skriver jag nu att jag tänker börja cykla till jobbet. I Ekedalen...

Kollade snabbt igenom min kamerarulle och många sådanna bilder finns det. Klart jag inte är i bästa tränade formen. Kanske kan det bli lite bättre under våren och sommaren. Den som lever får se!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt