Tv som berör

Vilket program! Kollar nästan aldrig på tv numera. Hemma sent och då har jag läxböcker att läsa. Men detta är jag så glad att jag såg. En serie som heter why poverty? Underbart! Så tagen jag är! Älskart!!! Kraften som kommer ur kunskap. Plugga på kvinnor runt om i världen. Strid för eran rätt att utbilda er. Jag ska komma på ett sätt för att bli delaktig. Utrota fattigdomen! Här är mitt kall!!!

I skolan förra veckan pratade vi mycket om vad vi håller som betydelsefullt. Är det inredning, gardiner och yta? I min klass får jag frågor som handlar om utseende. Jag anses mån om mitt yttre. För mig blir det väldigt dubbelt. Ja jag kan nog verka ytlig men i mitt hjärta brinner en längtan. Jag vill vara med och göra min del. Ortopraxi! Mitt nya favoritord tillsammans med cirkelkram... Bilden är för inspiration!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt