En bra torsdag

Min första vecka på nya jobbet är över. Idag var det storasamling och jag blev presenterad för all personal. Kände mig lite blyg men väldigt välkommen. Högtidligt på nått sätt utan att vara tillgjort. Jag är stolt över att få kalla mig kyrkoarbetare.

I morgon är det en svår dag. Jag tror att mycket tid kommer att gå åt till reflektion över livet. Jag sörjer med familjen och ber innerligt om Guds närvaro och omsorg för dem.

Att få oväntat besök glädjer mig mycket. Är det av min "syster" Ulli blir jag själaglad. Fick jag lov till att bli idag. Gofika och riktigt fint samtal. Livet i sitt esse!

Nedkrupen i sängen är det nu dags att plugga. Två böcker som behöver läsas ut pronto. Törs inte tända mitt ljus efter brandriskutbildningen idag. Det jag minns starkast är insatsledaren som varnande säger åt oss att vi inte lär vakna av röken...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt