Törst

Och hunger! Skolan ger mig båda. Jag hungrar efter mer kunskap och vatten efter den salta strömmingen som serverades till lunch. Jag är korvstoppad, hela tiden ny info och kunskaper att förhålla sig till. Många föreläsningar. Mina anteckningar liknar arabiska. Vem ska tyda dem? I skolan gör jag mitt bästa, jag vill prestera samtidigt som jag så innerligt vill lätta upp stämningen. Alltså alla är glada skojfriska personer i min klass, jag vill bara lätta på bördan av att vara student av Guds ord. Det kommer med krav trots att villkorslös kärlek och total förlåtelse predikas. Jag som säger fuckar up och talar om vikten av pigga och glada bröst med mina klasskompisar framstår nog inte som den mest seriösa tjejen. Det är jobbigt för mig att vara allvarlig för länge i sträck...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt