På säker mark

Att rodda denna familj mot ledig helg är en så välbekant sak. Vi fredagsfikar ihop, pratar lite om dagen och kommande kväll. Vad vi ska laga för mat och vad tvmyset ska bestå av... Enkla, viktiga ting. Här är jag säker. Denna mark har jag trampat förr. Finner mig lätt om det skulle komma annat i mellan för Niklas... Typ en reptid eller kul after work med nya jobbarkompisarna. Jag är lugn. Jag vet nämligen att en stilla fredagskväll kan vara trevlig även utan sällskap. Jag är trött i huvudet efter veckan som varit. Inte alltför social. Nya tag i morgon. Då bär det av mot Falköping och en hel dag med gospelkören. Här däremot är jag ute på otrampat territorium. Jag förlitar mig på min stensäkra altstämma. De tjejerna har både gått, plöjt, sått och skördat denna mark. Dessutom finns Lisa och Gergana och vad skulle då kunna fela???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt