Fredags loj

Hämtmat, chips och Fångarna på fortet. Ja svårare behöver det inte vara. Vi är nöjda. Både Niklas och Anton är på lokal. Barnen är nattade och jag kryper ner i sängen med en ny bok. För mig är det en svårslagen hemmakväll. Niklas berättade en sorglig historia om en ung kille som fått cancerbesked och ca en månad kvar att leva. Tre veckor har gått... Han är drygt tjugo år. Får lite hjälp att uppfylla några drömmar. Idag fikade han med några killar i ett känt svenskt hårdrocksband. Jag funderar lite på situationen. Vågar jag ens fullfölja tanken? Jag hanterar inte döden utan en hel del ångest. Stor klump i halsen. Jag känner inte killen, har aldrig träffat honom men sörjer hans tillstånd. Gläds han i dessa uppfyllda drömmar eller är det med bävan han prickar av ännu en önskan. Jag har ingen aning om vad jag skulle vilja få uppfyllt om det gällde mig. Jag har aldrig utmanat mig själv i tanken ens. Bara att skriva det här gör mig skärrad. Dags att runda av och påbörja boken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt