På print

I måndags var jag hos doktorn. Fick kortison sprutat i axeln. Samt ett recept på rörelse. Ska träna för att få kortare muskler som ska hålla mina leder på plats. Jag är så överrörlig att det blir inflammation i muskel- och senfästen. Det kan jag lova är plågsamt! Nu ska jag träna mig på att minska mina rörelser och att lederna inte ska hamna i ytterläge. Jo men visst, inte så enkelt för mig som är yvig i gesten så att säga. Korta muskler! Ok då. Det var dock skönt att träffa en erfaren doktor, en som träffat många överrörliga patienter tidigare. En som vet. Jag har blivit ordinerad minskat stillasittande med 30 min om dagen samt tre kortare konditionspass och ett styrkepass per vecka. Som den duktiga patient jag är (jo även doktorn måste imponeras på även om han bryr sig noll) hoppar jag studsmattan, cyklar omkring och tar utflyktspromenader med barnen för att fixa vardagsmotionen. Nästa vecka är det dags för gymmet igen. Det är inte meningen att jag ska sitta och softa i gräset längre. Upp och hoppa stumpan, snart stundar ditt fyrtionde levnadsår och då bör det vara "lättare" att leva! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt