Onsdag!

Jobbonsdag... lite trött i huvudet men laddar om för vad som brukar vara supertrevligt: LC-kväll. Bland det mest utvecklande jag varit med om. Att få bli invald i LC har gett mig nya vänner och bekanta som jag annars aldrig skulle träffat. Jag har hört föreläsare, varit på studiebesök och kul aktiviteter som jag heller aldrig skulle kommit i närheten av.

Sista mötet i somras hade jag tre minuter. En stående punkt på alla LC-möten världen över. Då talade jag om Wabi sabi. Så spännande. Helt klart ett synsätt jag ska försöka fördjupa mig i. Att ta vara på det jag har och finna ro i det som är. Jag jobbar på....

Som att duka med ärvt porslin även om det är lite kantstött. Jag ärvde det från gammelfaster och hon var superfin. Jag kallade henne rosenknoppen. Wabi sabi för mig....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt