Livet i turbofart

Jag hinner inte med hälften av allt det jag just nu borde... vilket är både superstressande och förbaskat gott. Jag har vänner som jag inte sett på evigheter och det är trist men just nu är det så häringa för min del... Jag försöker satsa på att plugga men som vanligt är jag lätt distraherad, som nu t.ex. Har precis gjort färdigt ett arbete om Freud och skickat in det. Vad jag borde göra är att börja med nästa men jag softar en liten stund med en kopp te och lite bloggande först.

Så vad har hänt sedan sist... Jo jag har haft besök av Malin. En blixtvisit. Helt superkul som alltid bara det att vi slösade bort en halv dag med att må dåligt bara för att vi festade alldeles vansinnigt kvällen innan. Så kan det gå. Nästa gång vi ses tror jag nog att vi nöjer oss med att bara vara de småbarns mammor vi är. Vi vill helst sitta med varsin filt och smågodis i soffan och prata om livet...

Ja ja så är det ju det här med renoveringen som just nu gått i stå. Vi väntar på grävaren som är bokad. Trodde han skulle kommit för veckor sedan men så här är det visst när man lejer bort jobb i bland. Inga problem- mañana grävarkillen!

Annars rullar livet på. Nora ska börja ridskolan och förra veckan var hon på sitt första plask&lek. Noel den lille krabaten firades i helgen då han fyllt två år. Anton kämpar på i skolan, går skitbra. Tror han verkligen hittat sin grej här. Alicia är stora tjejen som älskar sina läxor. Niklas är fullbokad och det känns ju kanon.
Grattis prinsen av allt bus!

Måste ta en studiepaus då och då. :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt