Jonglör

Känslan av att allt rullar på och livet är gott är rådande nu. Badrummet har sett likadant ut hela veckan för ingen hantverkare har varit här men jag är lovad ett julbad så jag är lugn.

Det är olika avslutningar på verksamheter nu och jag har fått presenter. Så himla gulligt. Det är en härlig tid på året och många festligheter. Idag har vi haft luciatåg och dans runt granen i Ekedalen. Jag har så duktiga kollegor och barnen är toppen. 

Det som ger lite extra guldkant är ju ridningen och tiden i stallet. Älskar vad detta gör för oss. Hela familjen var på Kvarnängen, ridskolan här, i lördags. Nora tävlade och även kusinen Olivia med sin utsöta lilla ponny. Jag har ridit samma häst flera lektioner nu och vi börjar lära känna varandra lite. Jag älskar honom och vi kan väl säga att han tolererar mig... 
Han heter Kingen och det känns passande även om jag säger att han är min prins. 


Nora gick felfritt och fick en väldigt fin rosett. Hästen heter Lovley och är ca 20 år gammal. Pigg som en unghäst! Vi har haft stalltjänst så 7.30 var det till att infinna oss. Ingen sovmorgon denna helgen för döttrarna inte. 
Mockning håller en varm! 

Igår kväll fick vi sällskap. Så befriande att umgås utan krav och måsten. Lillebror med familj var här. 
Ida ger Andreas en uppläxning med en rejäl hurring... Näe hon dabbar... ;)
Där får den vara klar! 2500 ord var uppgiften. Sen är det inte säkert att jag satt ihop rätt ord för att bli godkänd men det får bli ett senare problem. Jag har under hösten pluggat och jobbat heltid. Har haft möjlighet att kompa ut timmar från jobbet då det varit tenta och det har räddat mig. På måndag startar sista delkursen. Till våren läser jag lite mindre har jag tänkt. Är antagen på de kurser jag sökt så nu ska jag välja så klokt jag förmår. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt