Puff så är den över

Ja helgen alltså! Jag försöker använda tiden så ekonomiskt som möjligt. Fredagsfika med barnen och sen stallet mellan 17-20. Somnat i soffan innan klockan slagit 21. Upp klockan 5 för att plugga. En sväng på stan lite lunch och sen kalas för lillebror. En kväll med plugg och tvmys med ungarna. Söndagen har varit stora tvätt- och pluggdagen. Jag läser texten om och om igen... detta ör en utmaning som heter duga för mig som aldrig behövt kämpa med orden förut! Nåväl, nu hämtar jag Alicia på gymnastiken och då fanns det ett par minuter att skriva detta. Livet rullar på och jag eldar doftljus och hasar omkring i tofflor. Det här med #metoo rör upp massor av känslor och jag gråter lite för mitt unga jag som faktiskt inte läkt ännu. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt