Megapåslag


Japp här kommer det! Mitt erkännande av total mega hysteri stress. Vaknade med sån puls att jag undrade vad det var för bankande ljud. Fick ta ett par rejält djupa andetag och tacka Gud för livet och sansa mig lite. Hahaha carpe vilken fakking diem då!?! Jag lever inte som jag lär... att var dag har nog med sina egna bekymmer. Denna veckan eller rättare sagt tanken på denna veckan tar nästan livet av mig. Så här ligger det till, tentavecka, höstlovslediga barn, snickare som kommer för att börja med vårt badrum, jobbresa med mindre barn till Universeum på tisdag och en "kruppande" unge. Ingen cancer och ingen död! Bara en vanlig vecka liksom. Det är mitt i terminen och vi peakar verksamheten på jobbet samtidigt som tenta och skollov... det är allt. Ingen fara, jag tröstar nu mig själv för att snart läxa upp mig rejält. Men för Fabian vad är det med mig, jag har försatt mig i denna situation helt själv. Nu slutar jag att pipa och börjar jobba, betar av och håller mig flytande. Det är jag proffs på. Herre min Gud så många gånger i mitt liv jag stått med bara hälarna kvar innan stupet. Jag vet att kör blir bra förr eller senare. Om fyra veckor ska badrummet vara klart och om fem till sju år ska jag pluggat färdigt. Milde tid, fram med bruna papperspåsen för där drog hyperventileringen igång igen. Hahaha, jag försöker skifta fokus och tänka på att på onsdag starta nya yogakursen  och på torsdag kommer Ulli. Kamrater, nu tar vi var dags bördor, en i taget och djupandas in härlig höstluft. Till helgen tänder vi ljus på gravarna och minns med ljus och värme våra saknade. På tisdag är det kvällen för bus och godis. 
Bye bye lilla rosa trasiga badrum! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt