Som om inget hänt...


Plockar jag upp denna lilla företeelsen igen. Ingen aning om vad det leder till precis som med mycket annat i mitt liv. Jag är inte den mest målfokuserade personen som finns. Jag tycker liksom att resan är den stora behållningen många gånger. Att ta sig dit... kanske för att jag upplever att allt händer ganska snabbt och att jag inte gillar att värdera min tid. Vissa stunder är ju mer välspenderade än andra men om jag börjar gradera tiden kommer jag bli mörkrädd för all den tid dom anses bortkastad. Typ alla min tid som gymnasiestudent. Jag har pluggat en del och nu när det är funderingar på att byta yrke och nya studier krävs vore det katastrof om jag inte kan se värdet i alla de tidigare årens studier. 

Hujeda mig jag har drabbats aven sommarsnuva. Rosslar och piper i bröstet som om jag vore ett vindsåll. Om nu det är ett ord. 

Kvällen igår var härlig trots mitt snorande. I vanlig ordning firade vi midsommar på Pommern. Så himla roligt. Vi samlas en gång per år och bara umgås. Alla har med sig mat och dricka och vi fixar kransar och midsommarstång. Allt flyter på, det är sen gammalt liksom.

Vissa stunder är som sagt mer välspenderade men aj aj om jag glömmer att livet pågår i varenda andetag rossligt eller inte! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt