Så går vi runt kring en måndagsmorgon...

Nynnar på den där sången sen midsommar... Så går vi runt kring en midsommarstång tidigt en måndagsmorgon... Enligt sången borde jag tvätta nu och det är inte långt från verkligheten. Jag tvättar som en tok. Blev ju lite krasslig och låg mest i soffan i lördags och nu känner jag att tiden är mogen för ett storröj. Så känner jag ofta efter att varit lite sjuk. Som att det är dags för att städa undan det "sjuka". In med rent och friskt. Vår tvättstuga är ju en tickande bomb. Eller nja den tickar inte ens... Den har exploderat för längesedan och jag kämpar på med uppbyggnaden. Till min hjälp har jag kallat in min vän Malin uppstyraren! Så min uppgift är nu att tvätta allt, mattor, vinterjackor och annat som inte hunnits med denna våren. Skickade henne en bild för inspiration.
Hennes respons var -"härligt, vi kommer behöva flyttlådor och sopsäckar för här ska röjas!"
Ingen brist på entusiasmen där inte! Jag vet att det är samma sak som förra året och åren före det som jag skriver om. Inte mycket har ändrats men det är väl kanske poängen med det här. Att se sitt eget liv just som det är. Vi ändrar oss faktiskt inte jättemycket. Läser en bok som handlar lite om det. Om att vi kan ändra vanor men personligheterna kvarstår oftast. I min personlighet finns ett stort mått av oordning, ostruktur och en stark tro på nästa möjlighet. Alltså jag är kaos men tänker att det finns ny chans att ordna upp det.

Jag drar ofta igång en massa projekt som jag sällan reder ut. Tur ändå att jag inte har svårt att be om hjälp att slutföra. Har så många fina människor i min närhet som backar upp mig, stöttat och peppar. 
För den vänskapen är jag glad och stolt. Det finns inte mycket tid för att bara umgås just nu. Det är mycket jobb och barnens aktiviteter men jag ser framför mig hur jag inom en snar framtid prioriterar lite annorlunda.
Katten och jag gjorde yoga i morse och som vanligt slår det mig att hon besitter det där inre lugnet som jag så innerligt värdesätter. Hon är snabb som rackarns i handling trots sina femton år  men när hon vilar gör hon vart och när som helst. Tror det är nyckeln till ett långt och bra liv. Att veta när vilan är på sin plats. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt