Julefrid

En morgon med klappjakt, soffmys och hårplattande. Sen till kyrkan. Jag skulle jobba och döttrarna sjöng i kören. Rolig och väldigt fin krubbgudstjänst. Jag var Maria, Josef, herde med får, ängel och vise män... Vår präst Peter berättade och barnen fyllde i med det de visste om krubbans figurer.  Så fick han mig att sjung Gloria... 

Hem och förbereda jullunchen för släkten. Vi har knytis, väldigt praktiskt! Mycket vegetariskt i år! Blir mer och mer inne på att leva helt vegetariskt utan något animaliskt (ägg & mejeri) vore det bästa för min del. Kokade vegansk kola och bakade veganska lussebullar. Hur gott som helst! 

Min nya julklänning sitter lite tajtare nu än i morse. Känns lite konstigt att äta allt i sånt överflöd. Vi är uppkrupna i soffan, kollar film och njuter av det lugn som är här på julaftonskväll. 
Vår nakna gran. Jättefin utan massa pynt. Nått att tänka på, naturligt är vackert! 
Anton får paket av tomten. 
Nora tacker artigt medan tomtemor förbereder för nästa paketutdelning... 
Alicia får upp en efterlängtad väska!
Mycket nöjd unge. 
Kattungen har också planat ut. Helt slut efter att ha jagat bilen i Noels nya bilbana, klättrat i granen och lekt med alla snören. Nu är de slängda så vi inte får en tragedi med skadad katt i natt. Kollade Nymo i veckan... Det mesta med vårt julfirande är farligt på ett eller annat sätt för katten! 

Ätit lite mangoris ( i stället för apelsin) och tror jag ska suga på en kola. Undrar om jag kommer i väg till kyrkan i kväll. Har en känsla av att det blir julotta i morgon efter yogan i stället. Jag är ju verkligen ingen kvällsmänniska... 

God fortsättning på julen som vi firar fram till 20:de Knut! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt