I signad juletid!

Milde tid så fantastiskt roligt livet är just nu! Luciaföljen, terminsavslutningar och alla möjliga festligheter. Vardagen är fylld av fest! Må jag minnas detta i mars då jag vanligtvis tycker vardagen är grå... Mina dagar verkar börja och sluta i samma andetag fast jag känner som jag avverkat ett maraton. Att få en kväll i soffan med barnen var på sin plats. Nu är det sista veckan på jobbet för sen väntar nästan tre veckor av ledighet. Jag gör några ströinsattser här och där som en krubbgudstjänst dan före julafton i Varvs kyrka och nån söndagsskola i Tidaholms kyrka. Liiite planering ska hinnas med också meeeen förutom det ska jag bara vara med barnen och pyssla här hemma. Ja vi ska ju flyga till Schweiz också såklart. 

Tredje ljuset är tänt och det brinner för den som banar väg. Den som gör saker möjligt. Den som berättar vad som komma skall. Den som är förebild. Nästa söndag tänder vi ljus för modern. Då är det Marias söndag men jag ska tända ljus för alla jordens mammor. För de som fött frälsare, rövare och mördare. För de som sörjer, gläds och fasar. För oss alla! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt