Shimmer

Jo jag tackar...Smetar shimmer och concealer i hela ansiktet och inte ett uns bättre det blir, Jag har en allvarlig förfrågan: Ingen som kränger lite upplyftande shimmerelixir för invärtes bruk? Jag inser ju att så länge jag är så här glåmig på insidan finns det inga mirakelkrämer i världen som fixar något yttre glimmande sken. Jag är låg. Ta mig tusan, här kommer erkännandet, jag är låg. Varför? Ja det kan man undra, är lite fast i mitt eget ekorrhjul och som vanligt får jag stora skälvan då. Jag är osäker på mig själv. Massor av olika saker som gör att jag inte har den rätta gajsten just nu. Alla pyttesaker varför sig och i ovärldens kontext är det som jag känner inte ens värt att omnamnas men efetrsom jag lever i en skyddad verkstad på så många vis är detta högst reellt för mig. Oj vad jag skriver... längsedan jag gjorde ett inlägg via datorn märker jag. Så mycket enklare att få flyt i en text så här. Att pilla med telefonen blir lite krystat ibland. Jag vet att alla då och då har svackor där det inte är lika roligt att vara. Antar att jag är en av dem som har ett otroligt behov av att outa dessa svackor. Varför inte bara bita ihop och härda ut? Livet vänder ju på en berömd femöring... Jo för att jag gillar att tala om känslor, och är det mina känslor så är det ju dessutom fritt fram. Inte så att jag lämnar ut någon annan. Fast det klart.. kännar man mig så vet man att alla i min närhet får sig en släng av detta en aning destruktiva, efterkännande sätt att vara. Jag är så glad när jag är glad och så in i bänken trist när jag är låg. Så helt ärligt bord det finnas en utjämnande faktor i mitt liv men det är ingen som skrivit ut en sån än....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt