Helgen i sammanfattning

Jag lever nu ett enkelt och bra liv. Riktigt harmoniskt för att vara mitt liv. Jag har ju tendensen att alltid vilja något annat än det som är. Nu är jag tillfreds. Ledig helg med mycket familjetid var helt på sin plats. Fredagkvällen blåste förbi snabbt. Lördagen ägnades åt att få barnens rum som de önskade. Tidigt i säng för min del. Niklas var iväg på musiksittning. Upp före sex idag. Morgonpigga ungar. Konstigt nog lyckades vi bli sena till kyrkan ändå. Ett fenomen som är äckligt vanligt för vår del. Gör mig till ett monster. Avskyr att stressa iväg. Jag blir tokilsk på allt och alla innan vi kommer iväg. Fattar inte att det ska va så jäkla besvärligt att planera och avväga tiden... Nå väl, i kyrkan var det trevligt. Jag sjöng psalmer med stor glädje. Längtar tillbaka till kören. Övning på onsdag! Frågade Andreas om inte han vill vara med och sjunga. Fattar inte varför jag gjorde det??? Han är ju bra och jag blir totalhämmad. Fast nu har jag bestämt mig för att tro att alla kan sjunga. En del bra, andra på annat sätt. Oj oj oj, jag är så där mätt så att jag skulle må bra av att lägga mig en stund. Vi blev bjudna på våfflor efter ridskolan. Nora gör framsteg. Jobbar på bra. Även om Flicka är en snäll gammal pony så behövs mod och järnvilja för att bli en bra ryttare. Kämpa på ungen min!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt