Spegeljag och kognitiva scheman

Mycket psykologitermer i mitt liv just nu. Härligt! Riktigt nörda ner mig i fraser och tillstånd. Näe jag skummar än så länge bara på ytan men ser fram emot att hitta min gren och så kunna fördjupa mig rejält. Jag är så inne på detta nu. Så brukar jag göra narr av Niklas för att han har nån bokstavskombo som gör honom till meganörd när han bestämmer sig för något. Jag är dock bara amatörnördig. Dessutom jäkligt flyktig sådan. Ena stunden är det stickning sen är det kyrkan. Jag kastar mig från den ena ytligheten till den andra. Men kyrkan och psykologin går ju förstås mer på djupet. Det är ju mina byggstenar liksom.

Igår kväll startade Mindfullness kursen jag ska gå. Skitkul. Superspännande möten med sju andra tjejer. Lärde mig massor. Så underbart att bli överaskad av andras kunskaper och erfarenheter. Älskar det. Jag känner mig alltid väldigt levande och energifull i sånna sammanhang.

Annars rullar livet sin gilla gång. Vi är lätt virusdrabbade men säg den som inte är det. Hostar och snorar ikapp här. Helt ok, hör till för vår del.

Har inte mycket kvar av mitt pluggande denna termin. Slut uppgiften och sen den muntliga examinationen. Går som en dans. Jag verkar uppnå det betyg jag önskar, VG. Klart att det sett bra ut med ett M framför men ärligt så hade jag inte pallat lägga så mycket tid. Eller rättare sagt så ville jag inte lägga ner den tid och ansträngning som behövts.

Helgen kommer att bli späckad. Ser jag fram emot. Alicia kommer att uppträda med kören vid två tillfällen, det är julmarken, vi ska på julblues, så en tur till Jönköping och så ska jag jobba en ca 40 timmar... It's all good! :-)
Antar att vi får försöka klämma in ett nytt bak av pepparkakor också för dessa är snart redan slut. Tar vi nästa vecka!!! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt